onsdag 21 december 2011

Tomtebesök och juklappspyssel

Sonen har träffat tomten igen, och jag har pysslat. :P Det var inte bara öppna förskolan som träffade tomten (vi har ju jullov nu, så även E får vara hemma och mysa) utan alla förskolor i området. Hela fotbollsplanen blev full av förväntansfulla barn som busade runt i snön.

Väntan blev dock lite längre än förväntad och efter en halvtimme var nog de flesta barn rätt less, men äntligen kom tomten och alla barn fick ett varsitt paket. :) Det var en så stor händelse att till och med tidningen var där! :) Så jag pratade med journalisten, eller rättare sagt, hon började prata med lillasyster och jag informerade om att vi var där med Öppna Förskolan. Hon trodde vi bara var där för att storesyskonet var där med förskolan. Hon visste inte ens att det fanns en på Skarsjö. Och dra på trissor, gissa vilka som pryder en bild i dagens tidning? Jojomän, yours truly med barn. :P


Är äntligen klar med hans fina gardiner han ska få i julklapp. Det blev lite ändrade planer inför julen. Vi skulle åkt upp till farfarn som i morgonkväll, men maken tog en dag semester till (lite att göra på jobbet) och så kompledigt idag så vi åker idag på dagen istället. Så det blev ju till att sätta igång med julklappspyssleriet på allvar. :)
De två längderna blev faktiskt förvånasvärt jämna och fina :) Gjorde det väldigt enkelt för mig och gjorde bara en kanal uppe och sedan vek jag in kanterna. Simple but nice. Blev lite tyg över som jag nog ska försöka göra ett örngott av. Hoppas att sonen uppskattar sina nya gardiner! :)

1 kommentar:

  1. Såå fina o tuffa gardiner, de kommer han att tycka om, det är ju bilar;)))

    Härligt att få åka iväg några dagar, hoppas att ni får det toppenbra o att i körde (hihi) försiktigt;)) Kan tänka mig att ni redan är framme när jag skriver detta;))

    kramizzzz

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer! :)