fredag 21 oktober 2011

Delaktighet i förskolan

Förskolan lyder numer som bekant under skollagen, detta blev vi informerade om på föräldramötet i onsdags. Världens tristaste film, men trevligt fika och föräldramöte efterråt vägde upp. Att jag även lyckats ta mig dit utan bihang var ännu bättre! :) Vilken frihet! Så fri kände jag mig att jag anmälde mig till att vara med i enhetsrådet på förskolan. Mer egentid för mig! :P Plus trevligt fikasällskap och mer insikt i förskolans verksamhet. Det känns bra, kanske jag får lite nytta av mina poäng i barnkultur... :P

Till hösten kommer stugan göra om i sina barngrupper och kommer, som det ser ut, satsa på åldersindelade grupper istället för syskongrupper som det är idag. Nu har de barn från 1 år upp till 5-6 år i samma grupp och de har ju inte direkt samma behov. Det är ju både bra och dåligt. Mest bra tror jag. Även om det är bra att man har äldre barn i samma grupp som man kan lära sig av så är det nog ännu bättre med anpassade leksaker, aktiviteter och mindre barngrupper och större utrymme för det som just är aktuellt i barnets liv.

1 kommentar:

  1. Vad spännande, det kan nog blir bra tror jag;))
    Vad bra att du ställde upp i enhetsrådet, känner liksom på mig att du lär bli en mamma som kommer att fortsätta med små uppdrag såsom klassförälder m.m. , tror att du passar helt perfekt för detta;))
    Good Luck;)
    kramizzzz

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer! :)