onsdag 5 oktober 2011

Att få sonen att äta

Att få sonen att äta hemma går oftast ganska så bra, men jag tycker att han äter lite lite. Men de säger att han äter som en häst på dagis så jag antar att det är därför. :P Alla har vi ju våra trixt för att klämma ner någon extra tugga mat i våra ungar, inte sant? Jag brukar försöka med ta två tuggor till, då får man in siffermomentet också. Sonen själv tycker att det är roligt när man kör bilar eller andra fordon in i garaget (i.e munnen). Han visar stolt att garaget är fullt när man skyfflat in en tugga. 

Igår lät det så är. 
Sonen: Kommer bilen! Pappa-bilen. (och en tugga tacofärs försvann)
Jag: (fixar en ny tugga på gaffeln) Här kommer en till som vill parkera!
Sonen: Jocke-bilen! (Jocke är pappa till Hanna-Li. Sedan tar han gaffeln och råkar vifta till lite så tuggan hamnar på golvet) Åh nej! Tappa Jocke! 
Jag: Här kommer en ny Jocke! (fyller på en till gaffel)
Sonen: Och Hanna-Li, och Bonnin (Bonnie) och Tilda (Matilda).
Jag: Får Hugo åka med?
Sonen: Och Hugu. Å Manda (Amanda. Ja, det är en stor familj.)

Jag tror han blev mätt i alla fall. :)

2 kommentarer:

  1. Hahaha, underbart, alla sätt är bra;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Haha, tappa Jocke på golvet:)

    Vi har också problem i perioder med maten. Ibland blir det verkligen miniportioner, men jag tröstar mig med att han äter som en häst andra perioder. Och oftast äter han lite på lunchen och mycket på middagen eller tvärtom.

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer! :)