torsdag 26 april 2012

Mammas lilla kämpe

Sonen har fortfarande inte kryat på sig. Har varit i kontakt med både 1177 och BVC. Försöker hålla på deras kostråd så gott det går. Vätskeersättning, små små portioner ofta, majsvälling och så där. Sonen är utsvulten och har jättesvårt att förstå att man måste vänta mellan portionerna och inte kan häva i sig saft. :( Det tär verkligen på mammahjärtat att se sitt barn så här.

Mellan varven är han ju rätt så pigg och glad och leker rätt stillsamt. Hade ett bakslag i morse då "frukosten" kom upp. Misstänker att det blev för mycket vätska på en gång. Så jag ringde iaf BVC för att rådfråga lite till. Hon tyckte att vi skulle fortsätta som vi gjort, och avvakta till kvällen. Han hade ju behållt allt i nästan ett dygn, och det är ju bra.

Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig att spendera min sista mammalediga vecka... :/

1 kommentar:

Jag älskar kommentarer! :)