onsdag 21 september 2011

Klart att han ska ha ett flygplan!

Det var klädbytar dag på öppnis idag. Shoppade på mig lite kläder åt båda ungarna, och sonen fick två par täckbyxor (de var gratis), ett par att ha i år och ett par till nästa år. Perfa! Han fick även lite annat smått och gott, bla ett fint flygplan som han valde själv och en Nalle Puh-film (ej på bilden då den gick för fullt på teven just då).
Döskallejackan var ju bara för cool, så efter lite dividerande (den är ju ändå i 110) kom jag fram till att han kommer växa i den vad det lider och 25 kr är faktiskt inget att bråka om. :)
Tre fina abc-böcker fick också föja med hem. Mest för att jag gillar dem, men sonen har faktiskt blivit väldigt intresserad av bokstäver och vill gärna att jag läser ur "bokstavståget" som kommer från Go'Bokens ABC-serie eller spela det tillhörande bokstavsspelet (bokstavskort med bilder.). X= spelofon (xylofon) sa han häromdagen! Jag har aldrig sagt att det heter xylofon vad jag kan minnsas! Snacka om jag blev förvånad!  Han spelar även bokstavsregnet på sin lilla laughtop och brukar nu få i alla nästan helt utan hjälp! Jag är så stolt! Sen att han kanske inte kan säga vad alla bokstäver heter, det är en annan sak. Lika stolt för det är jag! :D

1 kommentar:

  1. Fina kläder o de där böckerna är ju så mysiga;))

    Riktigt duktig liten kille du har, självklart ska du vara stolt;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer! :)