söndag 10 juli 2011

Ska ha kalling... iaf halva dagen

Jorå, potträningen fortlöper här hemma. Och det går bra för det mesta. Tills sonen plötsligt kräver blöja istället. Han har fortfarande inte bajsat på toaletten, men kissa gör han, dock får vi ta dit honom efter en hel del övertalning. :P Det går i alla fall framåt och det är bra. Vi tar det i hans takt och på hans villkor.


baka kaka
Igår fyllde mamman år och det firades med godsaker och en morfar på besök. Det uppskattades av sonen som fick en massa uppmärksamhet. :)

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!! Ja, det här med bajsningen är inte lätt... Meja fick gå naken i förrgår medans jag duschade, tanken var att hon skulle få bada efteråt så det handlade om en 10 minuter ungefär. Var väldigt noga med att tala om för henne att gå på pottan om hon behövde och hon kissade faktiskt i pottan just innan jag klev in i duschen. Sen när jag står där och har precis tvålat in mig hör jag "ojojoj!" från hennes rum. Frågar vad hon gör och får "eeeh....ingenting!" till svar. Sen kommer hon in och hämtar papper från toan som hon går iväg med... Visar sig sedan att hon bajsat på golvet på sitt rum och täckt över det med papper :) Hon visste mycket väl att hon gjort fel, men av nån anledning är det himla läskigt med just bajsningen på pottan. Jaja, det går väl över nån gång :)

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer! :)